Tuesday, July 30, 2013

ကာလာမ ပုဏၰား တို႔မွ လာေသာ က်ေနာ္ စၾကၤာဝဠာ အနႏၱ အတြက္ ဗဟုသုတ

ဒီေန႔ ၁၃၇၅ ခုႏွစ္ ဝါဆိုလုဆုတ္ ရက္ေန႔ ခရစ္သကၠရဇ္ 2013 ခု 7 လပိုင္း 30 ေန႔မွာ က်ေနာ့ရဲ့ စာဖတ္အားကိုစုစီးျပီး ပထမဆံုး Post ေလးတစ္ခုကိုစတင္ ေရးသားပါမယ္။ က်ေနာ့ဝါဒ က်ေနာ့ေဆာင္ပုဒ္က ျမန္မာတို႔အတြက္ ဗဟုသုတ လို႔ဒီဆိုက္မွာတင္ထားေပးပါတယ္။ ဒီေတာ့ကာ အမ်ားျပည္သူဆိသို႔ ဗဟုသုတ ပို႔ေဆာင္ေပးေရး အဓိကျဖစ္ပါတယ္ သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာလူငယ္မ်ားသိေစလိုသည္မွာ ဗဟုသုတ သည္ ပညာမမည္ေသးပါ။ ဗဟုသုတမွသည္ ပညာဆီသို႔ အမွန္တကယ္
ဆက္သြားရန္မွာစာဖတ္သူလူငယ္မ်ား၏ အသိစိတ္မွလာေသာ မိမိ၏ အသိစိတ္တာဝန္အျဖစ္ေျပာင္းလဲျပစ္ရန္ မိမိ၏ တာဝန္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို မိမိကိုယ္တိုင္ခံယူဘို႔ အရင္ဆံုးေျပာလိုပါတယ္။ တာဝန္ဆိုေသာ စကားရပ္ႏွင့္ ေက်းဇူးဆိုေသာ စကားရပ္တို႔တြင္ ထိုစကား ႏွစ္ခုလံုးသည္ သိတပ္သူတြင္သာ ရွိ၍ မသိတပ္ေသာသူမ်ားကား ေသသာသြားသည္ မသိခဲ့ၾကပါ။ က်ေနာ္ ဆရာဦးဆန္းလြင္ ၏ ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လာသူ တစ္ေယာက္အေၾကာင္း စာအုပ္ထဲမွ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ဗုဓၵျမတ္စြာဘုရားက ကာလမ ပုဏၰားတို႔အား ေဟာၾကားခဲ့ေသာတရားကို ဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီတရားထဲမွာ ပါတဲ့ ဘုရားစကား ေတြကို မေျပာခင္ က်ေနာ္မ်ားရဲ့ ဗုဓၵဘာသာထဲ ကဆရာဆရာၾကီးမ်ား က်ေနာ္ထက္အဆေပါင္း ရာေထာင္မကေတာ္ေသာ က်မ္းျပဳဆရာမ်ားကို ရွစ္ခိုးကန္ေတာ့ေတာင္းပန္မွဳကို ဒီုစာစုမွ အရင္ျပဳပါ၏။ က်ေနာ္တို႔ဟာ ေမြးဖြားၾကိးပ်င္းစမွသည္ လူလားေျမာက္သည့္တိုင္ေအာင္ ေၾကြးေမြးျပဳစုလာေသာ မိဘတို႔အား မိမိ ၏ မိဘအစစ္ျဖစ္ေစ ေမြးစားမိဘမ်ားျဖစ္ေစ ငယ္စဥ္အခါမွာေတာ့ မိဘလို႔ ဘဲ ယူဆခဲ့ရျပီး တစ္ခ်ိဳ႔ ေသာသူတို႔မွာ ေမြးစားမိဘမ်ား ျဖစ္ေနသည္ကိုေနာင္မ်ားမွ သိၾကရသည္။ ဒီသေဘာကေတာ့ ပညာဥာဏ္ရင္သန္သည့္ေနာက္ပိုင္း မွ ပဝန္းက်င္၏ျပဳျပင္မွဳအပါဝင္ အမွန္ကိုသိလာေတာ့မွ ဤသူသည္ကား ငါ၏ေမြစား မိဘ၊ ဤသူတို႔သည္ကား ငါ၏ မိဘရင္းမ်ားခြဲျခားသိျမင္ရျခင္းကို ဥပမာယူ၍ ေျပာလိုသည့္အတြက္ စကားစျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ေျပာလိုသည္က က်ေနာ္တို႔ရဲ့  ဘာသာေရး ျဖစ္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ဗုဓၵစာေပမ်ားမွာ ဆရာ့ဆရာၾကီးမ်ား အပါအဝင္ က်ေနာ္ထက္ အဆရာေထာင္ သာလြန္ၾကေသာ က်မ္းျပဳပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္မ်ား ရဲ့ အမွားမ်ားဟာ စာဖတ္သူ လူငယ္မ်ားအား ငရဲသို႔ ဆြဲမခ်ေရးကို ေထာင္ျပလုိေသာ အခ်က္သည္လဲ ပါဝင္ပါတယ္။ ဒီစာစုကိုဖတ္ၾကမည့္လူငယ္မ်ားသည္ ေအာက္တြင္ေဖၚျပလိုေသာ ကာလာမာ ပုဏၰားတို႔၏ အေမးကို ဘုရားရွင္၏ မေျဖမ်ား မွ ဗဟုသုတ ယူေစျဖင္းငွာ ဤစာစုကိုေရးသားပါ၏ ဤမည္ေသာက်ေနာ္၏ အမွဳသည္ ကုသိုလ္မည္ပါက ေဘာဓီဥာဏ္၏ အေထာင့္ပန္႔ျဖစ္ပါေစသား။ 
ဥပမာစာစု တစ္ခုကိုေထာင္ျပရလွ်င္ အရွင္ဥပဂုတ္ ႏွင့္ တတိယသံဂါယနာတင္ျခင္းျပႆနာပါ။ မွန္နန္းရာဇဝင္ ႏွင့္ ဇိနတၱပကာသနီက်မ္း အပါဝင္ မဟာဝင္ဝတၳဳ တို႔မွာ အရွင္ဥပဂုတ္ သည္ တတိယသံဂါယနာတင္ရာ တြင္ပဓါနၾကေသာပုဂိုလ္အျဖစ္ေ၇းသားခဲ့ၾကသည္ ကို ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ) ဆရာေတာ္က အျခားေသာသာဓက်မ္းမ်ားျဖစ္ ေျမာက္ပိုင္းသာသနာ မွ ပုဂိုလ္တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း ႏွင့္ ေတာင္သမုဒယာမွာ ေၾကးျပႆဒ္ျဖစ္ ယေန႔တိုင္ နိဗာန္မဝင္ေသးဘဲ စံစားေနသည္မွာ မျဖစ္နိဳင္ေၾကာင္းတို႔ကို က်မ္းကိုးမ်ားျဖစ္ေထာက္ျပသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ စာဖတ္သူျဖစ္တဲ့ က်ေနာ္က အထက္ပါက်မ္းမ်ားကိုဖတ္ထားျပိးသား သူျဖစ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုမတိုင္ခင္ထဲက က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေရးသားေတာ္မူေသာ ဇိနတၳပကာသနီကိုဖတ္ရွဳခဲ့ေသာ က်ေနာ္သည္ အထက္ပါက်မ္းျပဳ ပညာေက်ာ္တို႔အား မည္သူကို အမွန္အမွား မည္သို႔နားလည္ရပါမည္နည္း။ ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ) ဆရာေတာ္၏ ေထာက္ျပခ်က္မ်ားသည္ တိက်မွဳ အေျမာက္အမ်ားကိုေတြရပါ၏ သို႔ေသာ္ သူကိုလက္ခံပါက အႏွစ္ႏွစ္အလလ ကေလးစား လာရေသာ က်ီသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္တို႔ အား မွားသည္ဟု ျပစ္ပယ္ရေတာ့မည္လား ေဝခြဲရ ခက္သြားခ်ိန္မွာ ဆရာဦးဆန္းလြင္ရဲ့ ကာလာမ ပုဏၰား ကိုသြားသတိရမိ၍ ဤစာစုသည္ျဖစ္ေပၚလာရပါသည္။ 
လူငယ္တို႔သည္ နိင္ငံ၏ အင္အားျဖစ္သလို သာသနာ၏ အသက္သည္လည္း လူငယ္တို႔၏ တာဝန္သိမွဳတြင္တည္ေနပါေသးသည္။ 
ကာလာမ ပုဏၰားတို႔က ဘုရားရွင္အားေမးျမန္းသည္မွာ။ ။ " အရွင္ဘုရား အခ်ိဳ႕ေသာရဟန္းပုဏၰား (သာမဏ ျဗမဏ) တို႔သည္ဤေကသမုတၱိနိဂံုးသို႔ေရာက္လာခဲ့ၾကဖူးပါတယ္၊ ဒီ ရဟန္းပုဏၰား (သာမဏ ျဗမဏ)တို႔ဟာ မိမိတို႔ဟာ မိမိ တို႔ရဲ့အယူဝါဒကိုသာျပဆိုၾကပါတယ္၊ ထြန္းပေစၾကပါတယ္၊ သူတစ္ပါးအယူဝါဒကိုမူကား ထိပါးၾကပါတယ္၊ မထင္မဲ့ျမင္ျပဳၾကပါတယ္၊ အျခားေသာ ရဟန္းပုဏၰားတို႔သည္လဲ ထိုနည္းတူ ထိပါးရွဳတ္ခ်ၾကပါတယ္၊ အရွင္ဘုရား အဲဒီ ရဟန္းပုဏၰား (သာမဏ ျဗမဏ) ရဲ့စကားေတြမွာ ဘယ္သူဟာ မွန္ေသာစကားကို ဆိုသလဲဆိုတာ ယံုမွားသံသျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္" ဒီလိုေမးေလွ်ာက္လာတာကို ဘုရားရွင္ရဲ့ေျဖၾကားမွဳက ပံုဏၰားတို႔ အေနျဖစ္သံသယျဖစ္မည္ဆိုက ျဖစ္နိဳင္ေၾကာင္းကိုညႊမ္းဆိုျပျပိး ဤသို႔က်င့္အပ္ျပဳအပ္၏ဟု အခ်က္ ၁၀ ခ်က္ကိုေဟာေတာ္မူပါတယ္။ ဒီ ၁၀ ခ်က္ကိုမေရးျပခင္ က်ေနာ္ေျပာလိုတာက က်ေနာ္၏ဝက္ဆိုဒ္ကိုဖတ္ၾကမည္ျဖစ္ေသာ လူငယ္တို႔၏ ဗဟုသုတမွ သည္ ပညာ ဆီသို႔သြားရာ လမ္းမွာ ဒီအခ်က္ ၁၀ ခ်က္ဟာ ထာဝရ လက္ကိုင္ထားအပ္ေသာ အခ်က္မ်ားျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေထာက္ျပသတိေပးလိုပါတယ္။  ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ)ရဲ့ သညာသိ ႏွင့္ ပညာသိစာအုပ္သည္လည္း ဗဟုသုတ ႏွင့္ ပညာဆိုတာကို လူေတြ သိေအာင္ ခြဲျပထားတဲ့ က်မ္းစာ အုပ္ေကာင္းဆိုတာ ကို က်ေနာ္ ရာႏွံဳးျပည့္ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဖတ္ထား မွတ္ထားတဲ့ သညာသိတို႔ သည္စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ျဖစ္ ခ်င့္္ကဲဆံုးျဖတ္တပ္ေသာ ပညာသိဆိသို႔ ေရာက္ေစခ်င္းငွာ ဒီစာစုကိုေရးသားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဤသို႔စဥ္းစားဆင္ျခင္ရာတြင္ လက္ကိုင္ထားရမည္း ဘုရား စကား ၁၀ ခ်က္တို႔မွာ 
၁။ ။ (မာအႏုႆေဝန) တစ္ဆင့္စကား ေျပာသံၾကားကာမွ်ကို ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
၂။ ။ (မာပရမၼရာယ) ရိုးရာအစဥ္လာႏွင့္ ကိုက္ညီေသာစကားျဖစ္၍လည္း ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
၃။ ။ (မာကၠဳတိကိရာယ) ေရွးကဒီလိုျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္ဆိုတဲ့ (ေရွးထံုးရွိ၍လည္း) ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
၄။ ။ (မာပိ႗က သမၸဒါေနန) ပိ႗က (စာေပ က်မ္းဂန္) ႏွင့္ ကိုက္ညီတယ္ဆိုျပီးေတာ့လည္း ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။ 
၅။ ။ (မာတကၠ ေဟတု)  မိမိကိုယ္တိုင္ ေတြးၾကံနိဳင္ရံုမွ်ႏွင့္လည္း (ဆင္ျခင္တံုတရား ႏွင့္ ညီသည္ ယုတၱိရွိသည္ဆိုျပီး) ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
၆။ ။ (မာနယေဟတု) နည္းမွီရယူရံုျဖစ္လည္း ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
၇။ ။ (မာအာကာရ ပရိဝိတေကၠန) အျခင္းအရာကို ၾကံစည္စိတ္ကူးျပိး (သေလာက်ရံုျဖစ္) ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
၈။ ။ (မာဒိဌိနိဇၥ်ာန ခႏၲ်ယာ) ငါတို႔သေဘာက်လက္ခံထားတဲ့အယူဝါဒႏွင့္ ကိုက္ညီတယ္ဆိုျပီးေတာ့လဲ ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
၉။ ။(ေမာဘဗၺရူပ ပတာယ) မွတ္ထိုက္ယူထိုက္ လက္ခံထိုက္တဲ့ သေဘာပဲ ဆိုျပိးေတာ့လည္း ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
၁၀။ ။ (မာသမေဏာ ေနာ ဂရုတိ) ငါတို႔ေလးတဲ့ ရဟန္းရဲ့စကားဆိုျပီးေတာ့လည္း ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။

ဒီအခ်က္ ၁၀ ကို ေဟာျပီးေနာက္ ကာလာမ ပုဏၰား တို႔က လူတို႔လက္မခံ ပယ္သင့္ေသာ တရားမ်ားကိုေမးရာတြင္ ေျဖဆိုထားတာ ကေတာ့ " ကာလာမ ပုဏၰားတို႔ အၾကင္တရားေတြဟာ 
၁။ ။ မေကာင္းတဲ့အကုသိုလ္တရားေတြ
၂။ ။ အျပစ္ရွိေသာ တရားေတြ
၃။ ။ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔က ကဲ့ဲရဲ့မဲ့တရားေတြ
၄။ ။ လက္ေတြလုပ္ေဆာင္လွ်င္လည္း အက်ိဳးစီးပြားမဲ့ဖို႔သာျဖစ္တယ္၊ ဆင္းရဲ့ဖို႔အေၾကာင္းသာရွိတယ္ လို႔ဆိုရင္ အဒီတရားေတြကိုမိမိကိုယ္တိုင္သိျမင္တာႏွင့္တစ္ျပိဳင္နက္စြန္႔ျပစ္သင့္တယ္" လိုေဟာၾကားထားပါတယ္။
 ဒီေတာ့ကာ က်ေနာ္တို႔က အမွန္ကိုဘာနဲ႔စံယူရမလဲ ဆိုတဲ့ ျပႆနာက က်န္ပါေသးတယ္ ပိဋကတ္သံုးပံု ပါဠိေတာ္ ေတြဟာ ဘုရား ကိုစားထားခဲ့တာေတြျဖစ္လို႔ ဥာဏ္ပညာၾကီးရင့္သူလို႔ မိမိကိုယ္ ကိုခံယူသတိုင္း ေလ့လာသင့္တယ္ ေလာကၾကီးရဲ့ အမွားအမွန္ေတြဟာ ဒီ ပိဋကတ္ ေတြထဲမွာ အတိအက်ရွီေနပါတယ္။ ဒါေတြကို လူေတာ္လူေကာင္းျဖစ္သူတိုင္း နားလည္လက္ခံၾကမယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္မိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာလည္း ဒီ ကာလာပ သုတ္ကိုႏွစ္ျခိဳက္သေဘာက်သူလို႔သိရပါတယ္။ စာေတာ္တိုင္းစာ တပ္တိုင္း ပညာရွိ မဟုတ္တာကို ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ) ရဲ့ သညာသိႏွင့္ ပညာသိ စာအုပ္က ေထာက္ျပထားပါတယ္။ ကာလမ သုတ္ေတာ္ထဲ့က အမွတ္ ၁၀ မွာပါတဲ့ " မာသမေဏာ ေနာ ဂရုတိ " ကေျပာထားသလို ကိုေလးစားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ဆိုျပိးေတာ့လဲ မယံုပါနဲ႔ လိို႔႔ေျပာထားတာ ဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား အထူး မွတ္သားသင့္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ဟာ အထက္မွာ ေျပာျပခဲ့တဲ့ အရွင္ ဥပဂုတ္ အေၾကာင္းအရာ ကို အသိတရားယူျပိး က်မ္းစာအုပ္မ်ားျဖစ္လင့္ေစကာမူ စာေပအဆိပ္အေတာက္ေတြ ရွိပါလားတိုတာ ကိုျမင္လာရသလို ကိိုပိုင္ဥာဏ္ရဲ့ အေရးပါမွဳကိုေကာင္းစြာျမင္လိုက္ရပါတယ္။ 
စာဖတ္သူလူငယ္ အေပါင္းတို႔ ျမန္မာနိဳင္ငံက နာမည္ၾကီးပုဂၢိဳလ္တိုင္းဟာ ပညာရွိမဟုတ္ၾကပါဘူး (ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဆိုလိုသည္၊ ပုဂၢိဳေရးအရ မမုန္းပါ)။ အထူးသျဖင့္ အေနာက္နိဳင္ငံက ဘြဲရေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ ဗုဓၵစာေပကို သညာသိေတာင္မွ သိၾကပါမလား။ ဆရာၾကီး ဦးေရႊေအာင္ ရဲ့ "အျမင္မ်ားေျပာင္းလဲျခင္း" စာအုပ္က စာမ်က္ႏွာ ၁၆၄ မွာ " ဗုဓၵေဒသနာေတာ္အရဆုိလွ်င္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ ျဖဴစင္မွဳအေပၚ တည္ေဆာက္မထားေသာ ပညာ စိတ္ဓါတ္ခိုင္မာမွဳသည္ အႏၲရယ္ရွိေသာ ေခါင္းမာမွဳတစ္မ်ိဳးပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ဖန္ေခါင္းေဆာင္မွဳအေပၚ တည္ေဆာက္ထားေသာ ပညာကား ပညာစစ္မဟုတ္ ဗဟုသုတသာျဖစ္၏ 
အကယ္၍ ဗဟုသုတကို ကိုယ္က်င့္သိကၡာျမင့္မားမွဳ အပၚ၌ မတည္ေဆာက္ပါက ဗဟုသုတမ်ားေလ အမွားမ်ားကိုက်ဴးလြန္ေလဟူ၍ ျမတ္စြာဘုရားက အရွင္သာရိပုတၱရာအား ပါရာဇိကကဏၭပါဠိေတာ္၊ ေဝရဥၨကဏၭသိကၡာပဒ ပညတၱိယာစန ကထာ၌ ေဟာၾကားေေတာ္မူခ်က္လည္းရွိပါ၏
ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာခိုင္မာေအာင္ တည္ေဆာက္ရန္မၾကိဳးစားဘဲ ပညာတတ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားျခင္းသည္ ျဖတ္လမ္းျဖစ္သျဖင့္ ေလာကအတြက္ၾကီးမားေသာ အႏၲရာယ္ကို ယူေဆာင္ရာေရာက္တပ္ပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ျဖတ္လမ္းျဖစ္ဟူ၍မရွိဘဲ အစဥ္အတိုင္းက်င့္ရေသာ ဗုဒၶဘာသာက်င့္စဥ္အရ အက်င့္သိကၡာေကာင္းေအာင္ ပထမဦးစြာ အေလးထား၍ က်င့္ရန္လိုေလ၏" ဒီစာပိုက္ကို ထဲ့ျပိးေဖၚျပရတာက က်ေနာ္တို႔ နိဳင္ငံ မွာေခါင္းေဆာင္ေကာင္းကိုျပည္သူေတြ သိတပ္ျမင္တပ္ေအာင္ ရည္ရြယ္ျပီးေရးသားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ေရးေပးတဲ့ ဗဟုသုတ မွသည္ ဥာဏ္ပညာၾကီးရင့္သူမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေရးကို ဦးတည္၍ ဒီဆိုဒ္ကို တည္ေထာင္ထားပါသည္။ ကာလာမ ပုဏၰား တို႔မွ လာေသာ က်ေနာ္ စၾကၤာဝဠာ အနႏၱ အတြက္ ဗဟုသုတသည္ ယေန႔လူငယ္မ်ား အတြက္ျဖစ္ပါသည္။


No comments: