Saturday, November 8, 2014

သူတို ့ဘက္ကၾကည့္ေတာ့ သူရဲေကာင္း သို ့မဟုပ္ သာသနာ ေရႊေျပာင္းျခင္း


က်ေနာ္ဟာ မြန္စကား မေျပာတပ္တဲ့ မြန္လူမ်ိဳ း တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္ ခု မေလးရွာမွာ အို ဘဝ နဲ ့ေနရတာပါ မြန္စကား မေျပာတပ္တဲ့ က်ေနာ့ကို မြန္အသင္းအဖြဲေတြက မြန္လို ့ လက္မခံဘူး ေမြးထဲက အေဖၚပါလာတာမွ မဟုပ္ဘဲ တစ္ေကာင္ထဲ ျခေသၤ့ ေတာ့မဟုပ္ပါဘူး ဒါေပမဲ့ ကံ စိတ္ ဥတု အဟာရ ေၾကာင့္ ျဖစ္ေနတဲ့ ပညာတ္ ကို မြန္လို ့ေတာင္ ေခါင္းစဥ္တပ္ခြင့္ မေပးၾကတဲ့ မြန္အသင္းအဖြဲ ့ေတြရဲ့

အေတြးအေခၚေတြကို ျပန္စဥ္းစားမိရင္း အေတြးေတြက မႏူဟာ ဘုရင္ဆီေရာက္သြားရက အစျပဳ တဲ့ ဒီ Post ေလးမွာ ဆရာ ေမာင္သာရ ရဲ့ သူတို ့ဘက္ကၾကည့္ေတာ့ သူရဲေကာင္း ငါတို ့ဘက္ကၾကည့္ေတာ့ သစၥာေဖါက္ ဆိုတဲ့ စာအုပ္ေလးကို
လဲသြားသတိရမိတယ္ ေနာက္တစ္ခုက ဒီ Post မွာ နိဳင္ငံေရး အျမင္ထက္ ဘာသာေရး အျမင္ကို ဦးတည္ထားတာပါ နိဳင္ငံေရး ပါသြားရင္လဲ ပညာမ်က္စိနဲ ့ ဖတ္ၾကပါလို ့ တိုက္တြန္းပရေစ။ အႏုရာဓ ဆိုတဲ့ ျမင္းကပါ ရြာ ကို အပိုင္စားရတဲ့ မင္းသားကေန ဘုရင္ျဖစ္လာတဲ့ အေနာ္ရထာ မင္း ဟာ ပမထ ျမန္မာနိဳင္ငံကို တည္ေထာင္သူဆိုေတာ့ သူ ့ကို မေမြးခင္ က ျမန္မာဆိုတာ ျမန္မာျပည္မွာ မရွိဘူးလို ့ ေျပာလိုရေနမလား အေနာ္ရထာ ကို သကၠရဇ္ ၃၇၆ မွာေမြးဖြားတယ္လို ့ စာအခ်ိဳ  ့မွာဖတ္ရပါတယ္။ ေလာဘ ရမၼက္ၾကီးတဲ့ ဘုရင္တစ္ပါး လို ့ က်ေနာ္ေျပာရင္ က်ေနာ္ကို ျမန္မာေတြက ေၾကနပ္ၾကမွာ မဟုပ္ပါဘူး။ က်ဥ္စိုး မင္းကို စုကၠေတး သတ္ျပီးမင္းျပဳတယ္ အေနာ္ရထာမယ္ေတာ္ကို စုကၠေတးက မိဘုရားေျမာက္ေတာ့ မေၾကမခ်မ္းျဖစ္ျပီး ပုန္းေရွာင္လူစုရာက စုကၠေတးကို တစ္ဦးျခင္း ျမင္ကပါအရပ္မွာ စည္းခ်င္းထိုးျပီး ေအာင္နိဳင္ရာကေန ဘုရင္ ျဖစ္လာတဲ့ အေနာ္ရထာဟာ သူ ့ နန္းကို လုရက္မဲ့ နမိတ္ျမင္တယ္လို ့ ပံုဏား ေတြစကားကို ယံုျပီး မိမိ ထိးနန္းကို လက္မလႊပ္ရဖို ့ အေရး သတ္လိုက္တဲ့ သူသပ္ပြဲၾကီးက အေနာ္ရထာ ကို လူမွ ဟုပ္ရဲ့လားလို႔ က်ေနာ္ထင္မိပါတယ္။ က်ေနာ့ဘက္က ၾကည့္ေတာ့ အေနာ္ရထာဟာ လူမွဳ ေရး သစၥာေဖါက္ၾကီးတစ္ေယာက္ပါ။ သူ ့ထီးနန္းကို လုမဲ့ သတို ့သားေလာင္း ခုဆို ပဋိသေႏၶ ယူေနျပီလို သိေတာ့ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မွန္သမွ် သတ္ခဲ့တဲ့ လူသတ္သမားၾကီးပါ။ တဖန္ နိဳ  ့စို ့ အရြယ္ေရာက္ေနျပီဆိုေတာ့ နိဳ  ့စို ့ကေလးအားလံုး ကို သတ္ျပန္တယ္ သူ ဘယ္ေလာက္ၾကာက္တပ္ ျပီးလူမဆန္သလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ၾကပါေတာ့။ ႏြားေက် ာင္းသား အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ႏြားေက် ာင္းသား မွန္သမွ် သတ္ျပန္တယ္ ေနာက္တဖန္လည္း ရဟန္းျပဳ ေနျပီဆိုေတာ့ ရဟန္းေတြကို ပင့္ဖိတ္ျပီးဆြမ္းကပ္တဲ့ အထိျပဳ ခဲ့ပါေသးတယ္ ဒီအခ်ိန္ၾကေတာ့ ထုိသူဟာ သူ ့ထီးနန္းကို လုယူမည့္သူ မဟုပ္မွန္းသိခဲ့ လို ့ ထိုသူ အသက္ခ်မ္းသာရာ ရျပီး နန္းေတာ္မွာ ေခၚထားခဲ့ ပါတယ္ ထိုသူကေတာ့ က်န္စစ္သား ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္စစ္သား မင္းရဲ့ ဘုန္းကံၾကီးမားမွဳ ေၾကာင့္ အေနာ္ရထာရဲ့ဆင္ျခင္မဲ့မွဳ မွာ ေျမစာပင္မျဖစ္ခဲ့ရေသာ္လည္း မြန္တို ့ရဲ့ ေနာင္ဆံုး ထီးနန္းကိုေတာ့ အေနာ္ရထာ မင္း ဟာ စစ္ပြဲၾကီးဖန္တည္းျပီး မင္းမ်ိဳ း ဖ်က္ခဲ့သူ လို ့ က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္ သကၠရဇ္ ၃၉၁ (၃၉၀ လုိ ့လဲဆိုပါတယ္) မွာ ပိဋကတ္ေတာ္အစုံ ကို လိုျခင္တဲ့ ေလာဘနဲ ့ ျပဳခဲ့တဲ့ စစ္ပြဲမွာ ေသေၾကသြားၾကတဲ့ မြန္ေတြထဲမွာ က်ေနာ္ပါသြားခဲ့ ဖူးသလား မဆိုနိဳ င္ပါဘူး အေနာ္ရထာ ဟာ ျမန္မာေတြဘက္က သာသနာျပဳ မင္းေကာင္း မင္းျမတ္လို ့ ဘယ္ေလာက္ပင္ ဆိုေစကာမူ က်ေနာ့ဘက္က ၾကည့္ရင္ေတာ့ လူသတ္သမား သစၥာေဖါက္ၾကီး ပါ။ လူ ့အသက္ကိုသတ္တယ္ဆိုတာ Universal Law ျဖစ္တဲ့ ဘုရားပြင့္သည္ျဖစ္ေစ မပြင့္သည္ျဖစ္ေစ တည္ရွိေနတဲ့ ငါးပါးသီလ ထဲမွာ ပါဝင္ေနတာေၾကာင့္ လူမွဳ သစၥာကို ေဖါက္ဖ်က္တယ္လို ့ အေနာ္ရထာကို က်ေနာ္စြပ္စြဲျခင္းပါ။  ၾကမၼာဝိဘက္ ေနာက္ပိုးတက္ တယ္ ေျပာရမလားဘဲ ဒီေန ့ေခတ္ ျမန္မာေတြအတြက္ မင္း ဆက္ကို စုဘုရားလပ္က ျဖတ္ေပးလိုက္ပါတယ္ ခုေတာ့ ျမန္မာ ေရာ မြန္မွာပါ မင္းမရွိၾကေတာ့ပါဘူး။ (ဒါဟာသမိုင္းေၾကာင္းကိုေျပာေနတာပါ) ဒီအထိဖတ္မိတဲ့ လူ ေတြက ခုစာသားေတြကို နိဳင္ငံေရး လူမ်ိဳးေရးလို ့ျမင္ေကာင္းျမင္မယ္ ဆက္ဖတ္ၾကပါအုန္း အေနာ္ရထာဟာ သထံုကို လုပ္ၾကံဖို ့ ကို ႏွစ္ရွည္စီမံကိန္းနဲ ့ လုပ္ခဲ့တာပါ သူလွ်ိ ဳ ေတြပို ့ျပီး အကြက္ခ် စီစဥ္ခဲ့ တာပါ။ ဒီပြဲ မွာ ညံ့ၾကတာက က် ေနာ္တို ့ မြန္ေတြပါ ပညာတ္ ကို ပရမတ္ထင္ ေနထဲ့ မႏူဟာ မွာလည္း အားနည္းခ်က္ေတြက အမ် ားသား ဒီလိုစစ္ပြဲျဖစ္ရတဲ့ အဓိက အခ်က္က  ပိဋကတ္ေတာ္အစုံ  ကိုလိုျခင္တာေၾကာင့္ျဖစ္ခဲ့ရတာ ပါ။ ညွိႏွိဳင္းျခင္း ေဆြးေႏြးျခင္းေတြျပဳ ရမဲ့ အစား အဆင္ျခင္မဲ့တဲ့ ဘုရင္ႏွစ္ပါးေၾကာင့္ ျပည္သူေပါင္းေျမာက္မ် ားစြား အသက္စေတးခဲ့ရပါတယ္။ မႏူဟာရဲ့ ႏွစ္လံုးသားထဲမွာ သဒၵါတရားက  ပိဋကတ္ေတာ္အစုံ ကို သူနဲ ့သာထိုက္တန္တယ္ ေပးမွ် ေဝမွဳ မျပဳ ျခင္ေလာက္ေအာင္ သဒၵါတရားက ထက္သန္ေနတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဗုဒၵဘာသာဝင္စစ္စစ္ေစာစီးစြာ ျဖစ္ေနတဲ့ မႏူဟာ ရဲ့ ႏွစ္လံုးသားမွာ သဒၵါ နဲ ့ ပညာ မမွ် ခဲ့လို ့ ဒီလိုအျဖစ္ဆိုးနဲ ့ၾကံဳ ခဲ့ရတာ သမို္င္းမွာျငင္းလို ့မရပါဘူး။ စစ္ေအာင္နိဳင္သူ အေနာ္ရထာ ကေရာေအာင္နိဳင္သူ လို ့ ေျပာရဲၾကပါသလား




စစ္မွာ နိဳင္လိုက္တဲ့ အေနာ္ရထာဟာ ယဥ္ေက်းမွဳ စာမ်က္ႏွာမွာရွံဳ း ခဲ့တယ္လို ့ေရးသားခဲ့တဲ့ ဝထၳဳ တစ္ပုဒ္ထဲက စာသားေလးကို အထက္မွာ ပံုနဲ ့ ေဖၚျပေပးလိုက္ပါတယ္။ မႏူဟာ တည္ခဲ့တဲ့ ျမင္းကပါ ရြာက ဘုရားမွာ သူဘယ္ေလာက္ နိဳင္ထက္ကလုျပဳျခင္းခံခဲ့ရတယ္ဆိုတာ ကို ဘုရားတည္ျပီး သမိုင္းတြင္ေစခဲ့ပါတယ္ က်ေနာ္ ငယ္စဥ္က အၾကိမ္ၾကိမ္ဖူးခဲ့ရတဲ့ ဘုရားပါ။ ေအာက္မွာပံုနဲ ့ေဖၚျပေပးလိုက္ပါတယ္။ 



ဒီဘုရားဟာ သူၾကီးဘုရား ရြာသားေကာင္းမွဳ လို ေျပာရမွာဘဲ မႏူဟာ ရဲ့ လက္စြပ္တစ္ကြင္းကို ေငြလွည္းကိုးစီး ေပးျပီး ျမင္းကပါရြာသူၾကီးက ဝယ္ခဲ့တယ္ ဆိုပါတယ္။ ျမင္းကပါရြာသူၾကီး အဲေလာက္ ခ်မ္းသာနိဳင္စရာ မရွိပါဘူး အေနာ္ရထာရဲ့ ေထာက္ပန္ ့မွဳ ဆိုတာထိုေခတ္က လူသားတိုင္း နားလည္ၾကမွာပါ။ ဘုုရားထဲမွာ ဆင္းတုေတာ္ကို နံရန္နဲ ့ အျပည့္အၾကပ္ၾကီးတည္ေဆာက္ျပဳ လုပ္ခဲ့တာပါ ဒါဟာ မႏူဟာ ရဲ့ အေတြးေကာင္းေလးတစ္ခုပါ သူ ့ရဲ့စိတ္ထဲက ေဝဒနာကို ယေန ့ေခတ္လူသားေတြသိေအာင္ ျပသခဲ့တာလည္းျဖစ္ပါတယ္။ အေနာရထာမင္းဟာ မႏူဟာမင္းကို ပုဂံကိုေဆာင္ယူလာျပီး ေအာက္ပံုမွာပါတဲ့ နန္းဘုရားထဲမွာ အက်င္းခ်ထားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။




သာသနာသကၠရဇ္ ၂၃၅ (တစ္ခ်ိဳ  ့စာေပေတြမွာ ၂၃၆) သထံုကိုသာသနာေရာက္လာျပီး မြန္ေတြဆီမွာ  ပိဋကတ္ေတာ္ တည္ေနရာကစျပီး သာသနာေနရာေျပာင္းရတာကို အဓီကေျပာျခင္တာပါ။ သကၠရဇ္ေတြကိုျပန္တြက္ရတာ နည္းနည္းေတာ့ခက္တယ္ ျမန္မာဘုရင္ေတြ ရတရာေျခလြန္းလို ့ ခုမွ ေကာဇာသကၠရစ္က ၁၃၇၆ ဘဲရွိေသးတယ္ သာသနာသကၠရဇ္ နဲ ့ ၁၁၈၂ ႏွစ္ကြာေနလို ့ပါဘဲ။ အေနာ္ရထာ သထံုကို တိုက္ေတာ့ သကၠရဇ္ ၃၉၀ ဆိုေတာ့ ၁၃၇၆ ထဲက ၃၉၀ ကိုႏွဳပ္ရင္ ျမန္မာေတြဆီကို  ပိဋကတ္ေတာ္အစုံ ေရာက္သြားတာဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၉၈၆ ႏွစ္ဘဲရွိပါေသးတယ္ သထံုကိုသာသနာေရာက္ျပီးတာနဲ ့ ျပန္တြက္ရင္ သထံုမွာသာသနာ အေတာ္ၾကာၾကာကိန္းဝတ္ေနခဲ့တာပါ သာသနာ သကၠရဇ္ ၂၅၅၈ ထဲကေန ၉၈၆ ကိုျပန္ႏွဳ ပ္ေတာ့ သာသနာသကၠရဇ္ ၁၅၇၂ မွာ အေနာ္ရထာဟာ သာသနာကို ပုဂံကို ယူေဆာင္သြားတာပါ သာသနာသကၠရဇ္ ၁၅၇၂ ထဲက သထံုကိုသာသနာေရာက္တဲ့ ႏွစ္ ၂၃၅ (၂၃၆ ဟုလဲေျပာၾကသည္) ကို ႏွဳပ္ရင္ ပိဋကတ္ေတာ္အစုံ ဟာ မြန္ေတြဆီမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၃၃၇ ႏွစ္ၾကာေအာင္တည္ေနခဲ့တာပါ ဒီေန ့ေခတ္မွာ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိဳင္ငံေတာ္ျဖစ္ေနေတာ့ မသိသာလွေပမဲ့ သမိုင္းမွာေတာ့ စစ္ခင္းျပီးယူသြားခဲ့တဲ့  ပိဋကတ္ေတာ္အစုံ ျမန္မာေတြလက္ထဲမွာ ေကာင္းမြန္စြာေတြေနရပါေသးတယ္ ခုလို ကိုေကာင္းမြန္စြာ ထမ္းသိမ္းလာခဲ့တဲ့ ျမန္မာေတြကို ေက် းဇူးတင္ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေနာ္ရထာဟာ က်ေနာ့ဘက္ကၾကည့္ေတာ့ လူဆိုးၾကီးတစ္ေယာက္ပါဘဲ သစၥာေဖါက္ၾကီးတစ္ေယာက္ပါဘဲ။ ေအာက္ကပံုဟာ အေနာ္ရထာမင္း  ပိဋကတ္ေတာ္အစုံ  ကိုထည္ထားခဲ့တဲ့  ပိဋကတ္တိုက္ ေစတီတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ 



ဒီေန ့ေရးတဲ့ Post ရဲ့လိုရင္းကေတာ့ ပိဋကတ္ေတာ္အစုံ ကို ျမန္မာလူမ်ိဳ း ျမန္မာတိုင္းရင္းသား ျမန္မာျပည္ၾကီးကေန မွ်ေဝ ေပးလိုက ေပးလို ့ရတာျဖစ္ေပမဲ့ ေနရာေျပာင္းမသြားေရးကေတာ့ အရန္းကို အေရးၾကီးလွပါတယ္။ ကြယ္ရမဲ့ သာသနာျဖစ္ေပမဲ့ ထိမ္းသိမ္းမွဳ ေကာင္းရင္ ေနာင္ႏွစ္ေထာင္နဲ ့ျခည္ျပီးတည္ျမဲ ေနေအာင္လုပ္ရမွာကေတာ့ ျမန္မာနိဳင္ငံသား ဗုဒၵဘာသာဝင္ အားလံုရဲ့ တာဝန္သာျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြနားလယ္ေအာင္ေျပာျခင္တာကေတာ့ Democracy ၊ Human Right နဲ ့ ဗုဒၵဘာသာ ဆိုတာ ဓမၼာ ေသာက အင္းဝ ရာဇာ ဆိုတာကိုနားလယ္ေအာင္ သေဘာေပါက္ေအာင္ လုပ္ထားၾကဖို ့ပါဘဲ။ Democracy ထြန္းကားတဲ့ နိဳင္ငံေတြမွာ Human Right ဆိုတာကို အလြဲ သံုးစားလုပ္ၾကပါတယ္၊ ဥပမာ တစ္ခုေပါ့ဗ် ာ နယ္သာလန္ နိဳင္ငံက လူ ့အခြင့္ေရးျဖစ္တဲ့ Human Right ကိုလက္ကိုင္ထားျပီး က် ား က် ား ျခင္း အိမ္ေထာင္ျပဳ တာ မိန္းမ မိန္းမ ျခင္း အိမ္ေထာင္ျပဳတာကို Human Right ထဲထဲ့ထားၾကေပမဲ့ က်ေနာ္တို ့ဘုရားတရားအရ  စကၠဝတၱိ သုတၱံ မွာေတာ့ လူေတြ သီလပ်က္စီးလို ့ လူ ့အသက္ေတြဆုပ္လာျပီး လူတို ့သက္တန္း အႏွစ္ ၅၀၀ တန္းမွာ ေပၚလာတဲ့ အဓမၼရာဂ၊ ဝိသမေလာဘ နဲ ့ မိစၦာဓမၼ ဆိုတဲ့ ဒီတရား သံုးပါးထဲက မစၦာဓမၼ ဆိုတာဟာ ေယာကၤ် ား ေယာကၤ် ား ျခင္း အိမ္ေထာင္ျပဳတာ မိန္းမ မန္းမ ျခင္း အိမ္ေထာင္ျပဳတာကို ေျပာတာပါ။ အဓမၼရာဂ ဆိုတာလဲ ယၡဳ က်ေနာ္ေနတဲ့ မေလးရွား အပါဝင္ အေနာင္နိဳင္ငံေတြနဲ ့ အေမရီးကားတို ့ မွာ အင္မတန္ေခတ္စားတဲ့ ရာဂ ျဖစ္ပါတယ္ ဒါဟာဘာလဲ ဆိုေတာ့ မွားရြင္းတဲ့ ကာမ ရာဂ ျဖစ္ပါတယ္ ဘယ္လိုမွားရြင္းၾကသလဲ ဆိုေတာ့ ဖေအ နဲ ့ သမီး မွားရြင္းစြာ ျပဳ ၾကင့္တဲ့ ရာဂ၊ မေအ နဲ ့ သား မွားရြင္းစြာျပဳ က်င့္တဲ့ ရာဂ ကို မစၦာ ရာဂ လို ့ ေခၚပါတယ္ ဒီေတာ့ ဒီေတာ့ Democracy ဆိုျပီး လူ ့အခြင့္ေရးေတာင္း တိုင္းသာ ေပးရရင္ မိစၦာဓမၼ တို ့ အဓမၼရာဂ တို ့ ကို လူ ့အခြင့္ေရးထဲထဲ့ေပးရေတာ့မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို ့ဘာသာ က်ေနာ္တို ့ ယဥ္ေက်းမွဳ နဲ ့ မကိုက္ညီတာကို စာဖတ္သူတို ့ သတိထားမိမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ဒီေန ့ေခတ္လူသားေတြက ကာမ ရာဂ ကိုဟိုတုန္းက ဘိုးဘြား ဘီဘင္ေတြထက္ ပိုၾကိဳက္ၾကေတာ့ က်ေနာ္စကားဟာ အရာဝင္မွာမဟုပ္ပါဘူး။  မြန္ေတြ ညံ့ခဲ လို ့ သာသနာေတာ္ၾကီး ျမန္မာေတြဆီမွာ တည္တန္ ့ ေနတာကို မြန္လူမ်ိ ဳး ျဖစ္ေပမဲ့ သာသနာ မ်က္ႏွာကို သာၾကည့္တဲ့အတြက္ ျမန္မာေတြကို ေက်းဇူးတင္ ပါတယ္ သို ့ေသာ္ ျမန္မာေတြ ညံ့လာရင္ သာသနာ ေနရာ မေျပာင္းဘဲ သာသနာ ၾကီး ပ်က္စီးမဲ့ အေရးေတာ့ မေရာက္ေစခ်င္လို ့ ဒီစာကိုေရးျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီ Post ကို အနတၱ စၾကၤာဝဌာ ဆိုက္မွ ျပန္ယူထားတာျဖစ္ပါတယ္

No comments: