သမုဒယ ၏ လွည့္စားမွဳ ေၾကာင့္ ယာယီမွ် ျဖစ္ေပၚလာတတ္ၾကသည့္ ျပံဳးျခင္း၊ ရယ္ျခင္း၊ ၾကည္သာရႊင္ျပျခင္းတို႔ အဆံုး၌ ၾကာရွည္ ေတြၾကံဳရ တတ္သည့္ မေက်နပ္ မၾကည္သာျခင္း၊ ေငးငိုင္ငိုရွိဳက္ရျခင္း၊ ပင္ပန္းႏြမ္းေၾကြရျခင္း၊ ေတြေဝယံုမွား ျခင္း တို႔ျဖင့္ ရွပ္ေထြးဖံုးလႊမ္း တပ္ရာ သံသရာတစ္ခြင္ မွ ယၡဳဘဝ၌ ပင္လွ်င္ ထြက္ေျမာက္ နိဳင္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းရန္ ႏွင့္ အစဥ္သတိ ရွိၾကေစရန္ ေရးသားထား ေသာ ဆရာ နႏၵသိန္းဇံ ၏ ဤ စာပိုဒ္ ကိုေဖၚျပေပးျခင္းျဖစ္ ဂါဝရ ျပဳ ပါ၏
Monday, July 1, 2019
ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ရဟန္းလား..... မဟာဒါန္ဝန္ရဲ႕ ရဟန္းလား.....
ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ရဟန္းလား.....
မဟာဒါန္ဝန္ရဲ႕ ရဟန္းလား.....
(Bullet Journal အတြဲ၄ အမွတ္၁)
သာသနာေရးဝန္ႀကီး႒ာနက
ထုတ္ျပန္တဲ့ရဟန္းျဖစ္ထိုက္မျဖစ္ထိုက္၊
ဆရာေတာ္ အေခၚခံထိုက္မခံထိုက္ ေၾကျငာခ်က္ဟာ
ယခင္က ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြသိထားၾကတဲ့
အသိတရားေတြနဲ႔ကိုက္ညီမႈမရိွတဲ့အတြက္
ကန္႔ကြက္သံေတြညံလာခဲ့ပါ တယ္။
သာသနာေရးဝန္ႀကီး႒ာန ဆိုတာ ဘာသာသာသနာ အေရးေတြ
ဦးေဆာင္လုပ္ကိုင္ေနရတဲ့ဝန္ႀကီး႒ာနတစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္
သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာ ေရး ကိစၥေတြမွာ
အမွားအယြင္းမျဖစ္ဘဲ မွန္ကန္စြာ ၫႊန္ျပႏိုင္ဖို႔
အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။
သာသနာေရးဝန္ႀကီး႒ာနေၾကျငာခ်က္
အပိုဒ္၁မွာ၂၂၇သြယ္ေသာသိကၡာပုဒ္ကို
ေစာင့္ထိန္းမွသာ"ရဟန္း"ဟုေခၚဆိုရမည္ လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြသိထားတာကေတာ့
ရဟန္းေတာ္မ်ားေစာင့္ထိန္းအပ္တဲ့သိကၡာပုဒ္အက်ဥ္း ၂၂၇သြယ္၊
အက်ယ္ကေဋကိုးေထာင္ေက်ာ္ေသာသိကၡာပုဒ္မ်ားကို
လိုက္နာရမည္မွန္ ေသာ္လည္း မလိုက္နာရံုမွ်ျဖင့္
ရဟန္း မဟုတ္လို႔မသတ္မွတ္ဘဲ ပါရာဇိကေလးပါး ဆိုတဲ့
ဂ႐ုကသိကၡာပုဒ္ထဲကတစ္ပါးပါးက်ဴးလြန္မိမွသာ
ရဟန္းအျဖစ္က ဆံုးရံႈးတယ္၊
ရဟန္းမဟုတ္လို႔နားလည္ထားၾကပါတယ္။
ပါရာဇိကေလးပါးမက်ဴး လြန္ဘဲသံဃာဒိေသစေသာ
အာပတ္မ်ားက်ဴးလြန္မိခဲ့ပါကဗုဒၶၫႊန္ျပေတာ္မူေသာ
နည္းစနစ္တိုျဖင့္မွန္ကန္စြာကုစားပါကမုခ်
ရဟန္းအစစ္ျဖစ္တယ္လို႔ သာ နားလည္ထားၾကပါတယ္။
အခု၂၂၇သြယ္သိကၡာပုဒ္လိုက္နာမွ ရဟန္းလို႔ ေခၚဆိုရမည္
ဆိုတဲ့ေၾကျငာခ်က္ကမွန္သလား။
ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြနားလည္ထားခဲ့တဲ့
ရဟန္း သတ္မွတ္ခ်က္ကမွန္သလား
ဆိုတာအျငင္းပြားစရာေတြျဖစ္လာပါ တယ္။
ဒီျပႆနာက သဂၤဇာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕
အေမးအေျဖမွာလည္း ေျဖခဲ့တာရိွခဲ့ဖူးပါတယ္။
" အ႐ွင္ဘုရား၊ရဟန္းသံဃာတို႔သည္ပါရာဇိကေလးပါးမွ
အပျဖစ္ေသာအာပတ္မ်ားကိုမၾကာခနက်ဴးလြန္၍
အာပတ္မကင္းရိွၾကပါသည္
ပါရာဇိကေလးပါးကိုက်ဴးလြန္မွ ရဟန္းမဟုတ္ဟု
ေျပာဆိုၾကသည္ကိုတပည့္ေတာ္သေဘာမက်ႏိုင္ပါဘုရား"လို႔
ဒကာတစ္ေယာက္ကေလွ်ာက္ထားေတာ့
သဂၤဇာဆရာေတာ္ႀကီးက "ရဟန္းျဖစ္ခဲ့လွ်င္
အာပတ္သင့္မည္ ဧကန္မုခ် ျဖစ္ေလသည္။
ရဟန္းမဟုတ္လ်င္အာပတ္မသင့္၊
အာပတ္မသင့္လွ်င္ရဟန္းမဟုတ္။
အာပတ္သင့္သူသာ ရဟန္းျဖစ္သည္၊
အာပတ္မသင့္ေသာပုဂၢိဳလ္မွာ
ဘုရားႏွင့္ပေစၥကဗုဒၶါႏွစ္ပါးသာ ရိွသည္။
ၾကြင္းေသာပုဂၢိဳလ္တို႔မွာ အလြန္ဆံုးအားျဖင့္
အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ပင္ေသာ္လည္း ရံခါ
အစိတၱကအာပတ္မ်ား သင့္ရေခ်ေသးသည္။
ဒါယကာက အာပတ္သင့္လွ်င္ ရဟန္းမဟုတ္ဟုဆိုခဲ့ပါလွ်င္
အရိယာပုဂၢိဳလ္ပင္ေသာ္လည္း ရံခါ
ရဟန္းမဟုတ္ ျဖစ္ရေခ်ဦးမည္။
အာပတ္မသင့္သည္ ကားရဟန္းမဟုတ္၊
အာပတ္သင့္မွသာ လွ်င္ ရဟန္းဟုမွတ္သားေလ"လို႔
ေျဖၾကားခဲ့ပါတယ္။
ေၾကျငာခ်က္အပိုဒ္၃မွာ ရဟန္းသိကၡာဝါအႏွစ္ႏွစ္ဆယ္
အထက္ရိွသူကိုသာ"ဆရာေတာ္"ဟု
ေခၚဆိုထိုက္သည္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဝိနည္းစာေပမွာ "ဆယ္ဝါျပည့္တင္း၊ဝိဘင္းႏွစ္ျဖာ၊
ကမၼာကမၼ၊ခနၶကပုဒ္၊နာမ္႐ုပ္ပိုင္ပိုင္၊ေဟာစြမ္းႏိုင္၊
ေက်ာင္းထိုင္ငါးအဂၤါ" အရ ဆယ္ဝါျပည့္ေက်ာင္းထိုင္
ဆရာေတာ္ကိုဒကာဒကာမေတြက"ဆရာေတာ္ႀကီး"
လို႔မေခၚရေသးဘဲ ေနာက္ထပ္ ဆယ္ဝါေစာင့္ၿပီး
ဝါႏွစ္ဆယ္ျပည့္မွသာ ဆရာေတာ္ လို႔ေခၚရမလို ျဖစ္ေန ပါတယ္။
ေၾကျငာခ်က္အပိုဒ္၄မွာ အာဏာစက္ျဖင့္
အေရးယူခံရသူ ကို "ဆရာေတာ္ "လို႔မေခၚဆိုထိုက္ လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမတို႔ ဆရာေတာ္ဦးဝိစာရတို႔ဟာ
အဂၤလိပ္အစိုးရရဲ႕အာဏာစက္နဲ႔အေရးယူခံရသူေတြျဖစ္လို႔
ဆရာေတာ္ လို႔ မေခၚထိုက္သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။
သမိုင္းအဆက္ဆက္အမ်ိဳးဘာသာသာသနာအတြက္
တိုင္းျပည္အတြက္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကလို႔အစိုးရအဆက္ဆက္ရဲ့
အာဏာစက္ေတြနဲ႔အေရးယူခံခဲ့ၾကရတဲ့
ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ဆရာေတာ္ အေခၚမခံထိုက္သူေတြ
ျဖစ္ကုန္မယ့္သေဘာျဖစ္ေနပါတယ္။
အပိုဒ္(၇) မွာေတာ့"ႏိုင္ငံေရးလူမႈေရးကိစၥမ်ားတြင္
ဝင္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ၿပီး ရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္
တည္ၿငိမ္ေရးကို ထိခိုက္ေအာင္ေသြးထိုးလံႈ ့ေဆာ္ေနသူမ်ားသည္
႐ွင္ရဟန္းမ်ား မျဖစ္ထိုက္ပါ" လို႔ ဆိုပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရးလူမႈေရးကိစၥေတြမွာျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ကိုယ္တိုင္ပင္
လိုအပ္ရင္ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့သာဓကေတြရိွပါတယ္။
ရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရး ႏွင့္တည္ၿငိမ္ေရးကိုထိခိုက္ေအာင္
ေသြးထိုးလွံု႔ေဆာ္သူ ဟုတ္မဟုတ္ ဆိုတာကေတာ့
အာဏာပိုင္အစိုးရေတြရဲ႕သတ္မွတ္ခ်က္သာျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမတို႔ဆရာေတာ္ဦးဝိစာရတို႔ကို
အဂၤလိပ္အစိုးရကရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရး
တည္ၿငိမ္ေရးထိခိုက္ေအာင္လုပ္သူေတြလို႔သတ္မွတ္ခဲ့သလို
၂၀၀၇ေရႊဝါေရာင္ ကိုလည္း ဆူပူ ေအာင္ လံႈ့ေဆာ္သူေတြလို႔
နဝတ အစိုးရက သတ္မွတ္ခဲ့ၾကတာပဲ မ ဟုတ္လား။
ဒီလိုအစိုးရက ဆူပူေအာင္လုပ္သူေတြလို႔
သတ္မွတ္ခံရတဲ့ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ
ရွင္ရဟန္းမျဖစ္ထိုက္ေတာ့ဘူးလားေမးစရာျဖစ္လာပါတယ္။
ဒီလိုအျငင္းပြားစရာေတြျဖစ္ေနရတဲ့
သာသနာေရးဝန္ႀကီး႒ာနရဲ႕ေၾကျငာခ်က္ကိုမွန္ကန္ရင္
လည္းမွန္ကန္ေၾကာင္းအကိုးအကားမ်ားနဲ႔
ထပ္မံ႐ွင္းလင္းခ်က္ထုတ္သင့္သလိုမွားရင္လည္
းမွားေၾကာင္းျပင္ဆင္ေပးမွသာလွ်င္ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားနဲ႔
သာသနာေရးဝန္ႀကီး႒ာနၾကားမွာကြဲလြဲေနတဲ့
ယူဆခ်က္ေတြ မွန္ကန္႐ွင္းလင္းသြားပါလိမ့္မယ္။
ျမန္မာဘုရင္မ်ားလက္ထက္ကတည္းက
သာသနာကိုထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ဖို႔
သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္မ်ားခန္႔အပ္ ၿပီး
တာဝန္ ေပးအပ္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။
သို႔ေသာ္ သာသနာပိုင္ ဆိုတာဘုရင္ က
ခန္႔အပ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘုရင့္အလိုက်
ၾကည့္ရတာေတြလည္း ရိွတတ္ပါတယ္။
ဘႀကီးေတာ္ဘုရားလက္ထက္က
အလြန္တန္ခိုးထက္တဲ့ မိဖုရားႀကီးနန္းမေတာ္မယ္ႏုနဲ႔
ဘႀကီးေတာ္ဘုရားရဲ႕ညီေတာ္ဓားထက္တဲ့
သာဝတီမင္းသားတို႔ႏွစ္ဖက္အၿပိဳင္ျဖစ္တဲ့
သာသနာေရးကိစၥတစ္ခုမွာ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ေတြဟာ
တဘက္ဘက္ကအထင္အျမင္လြဲမွားခံရမွာစိုးရိမ္ၿပီး
မဆံုးျဖတ္ရဲလို႔ သာသနာပိုင္မဟုတ္တဲ့
ဘုရားအဆံုးအမကိုသာဦးထိပ္ထားဆံုးျဖတ္ရဲတဲ့
ဆရာေတာ္ဦးဗုခ္ထံအမႈအပ္ႏံွစီရင္ေစ ခဲ့ရဖူးပါတယ္။
သာသနာကိုအထူးခ်ီးေျမႇာက္တဲ့ပဥၥမသဂၤါယနာတင္
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးလက္ထက္မွာေတာ့
သုဓမၼာဆရာေတာ္ ႀကီး႐ွစ္ပါးကိုသီးျခားေရြးေကာက္
တင္ျမႇာက္ၿပီးရဟန္းသံဃာသာသနာေတာ္နဲ႔စပ္လ်ဥ္းတဲ့
အမႈအခင္း အေရးကိစၥေတြကိုစစ္ေဆးဆံုးျဖတ္ေစသလို
သာသနာသန္႔႐ွင္းေရးအတြက္ မဟာဒါန္ဝန္၊
မဟာဒါန္ေတြ ခန္႔အပ္ၿပီး ဝိနည္းနဲ႔မညီတာေတြ
စစ္ေဆး အေရးယူေစခဲ့ပါတယ္။
ဒီမွာလည္း ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းေပမယ့္
ဘုရင့္မ်က္ႏွာရၿပီးေရာ မလိုအပ္ဘဲ အေသးအမႊားကို
အက်ယ္ခ်ဲ့တဲ့မဟာဒါန္ေတြနဲ႔တကယ့္က်မ္းတတ္
အေက်ာ္ဆရာေတာ္ႀကီး ေတြ ထိပ္တိုက္ ေတြ႔ရတဲ့
ျဖစ္စဥ္ေတြ အမ်ားအျပားရိွခဲ့ပါတယ္။
ဘုရားႀကီးဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ေက်ာင္းဝန္းအတြင္း
ဝင္စစ္ေဆးတဲ့မဟာဒါန္စာေရးေတြက
ရဟန္းတစ္ပါးေဆး႐ွဴ(ေဆးလိပ္ေသာက္)ေနတာေတြ႔လို႔
ဆရာေတာ္ႀကီးမွေခၚယူဆံုးမဖို႔ တိုင္ၾကားေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးကေဆးလိပ္ေသာက္တဲ့ရဟန္းကို
ဘယ္မွာေတြ႔ခဲ့သလဲေမးေတာ့ ေက်ာင္းခန္းထဲမာ
ေတြ႔ပါတယ္လို႔ ေလ်ွာက္ၾကတယ္။
ယခုရဟန္းေဆးလိပ္ေသာက္သည္မွာ
ရပ္ရြာအတြင္းလည္းမဟုတ္၊လမ္းေပၚလည္းမဟုတ္၊
ဖံုးအုပ္ကြယ္ေထာင့္ေက်ာင္းခန္းအတြင္း
မေ႐ွာင္က်ဥ္ႏိုင္ေသးတဲ့အခိုက္ ေသာက္ၾကတာကို
ေသေသခ်ာခ်ာအခန္းတြင္းဝင္႐ွာေတာ့ မျမင္ဘဲရိွပါ့မလား။
အခန္းတြင္းဝင္႐ွာရင္ ငယ္ပါကိုပင္ ျမင္လိမ့္ဦးမည္ လို႔
မဟာဒါန္ေတြကို ဆံုးမ ခဲ့ပါတယ္။
မဟာဝိဇယာရာမခင္မကန္ေက်ာင္းတိုက္မွာ
ဂံုညင္းထိုးကစားေနတဲ့သာမေဏငယ္ႏွစ္ပါးကို
သြန္သင္ဆံုးမေတာ္မူရန္မဟာဒါန္စာေရးေတြက
ခင္မကန္ဆရာေတာ္ႀကီးထံ အပ္ႏံွပါတယ္။
ခင္မကန္ဆရာေတာ္ႀကီးက "ငါ့သာမေဏကေလးမ်ားဂုံညင္းထိုး
ကစားတာ မင္းတို႔သာသနာပိုင္ဆရာ ေတာ္ေညာင္ကန္မွာ
ဘုရားတည္သ ေလာက္ အျပစ္မႀကီးေသးပါဘူး"လို႔
မိန္႔ခဲ့ဖူးပါတယ္။
နာမည္ေက်ာ္ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကေတာ့
တရားစီရင္တဲ့သုဓမၼာဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း
ေနရာမက်တာျမင္ရေတာ့ "ေမာင္သက္ပန္းက
တသမ္းသမ္းတေဝေဝ၊ေမာင္လွေထြမွာစာေပက နတၱိ၊
ေမာင္စလင္းမွာေတာ့ပ်င္းလြန္းလို႔စာ မၾကည့္၊
မင္းနန္မွာ လူႏွင့္ေနွာတယ္ ေသာေသာညံ၏။
မနၱလာ မႈျခင္းရာ မစံုစမ္းခင္က ေငါက္ငန္းပါဘိ" လို႔
စာခ်ိဳးၿပီးသုဓမၼာဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးခ်င္းစီရဲ႕
အားနည္းခ်က္ေတြကိုေထာက္ျပခဲ့ပါတယ္။
မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္မွာပဲ
ေရြက်င္ဆရာေတာ္နဲ႔သုဓမၼာဆရာ ေတာ္ႀကီးမ်ား
အၾကားအဆင္မေျပမႈကေနသုဓမၼာဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕
အဆံုးအမေအာက္ကလြတ္တဲ့ေရႊက်င္ဂိုဏ္း
ေပၚလာခဲ့ရတာကလည္းသာသနာပိုင္အဆံုးအမနဲ႔
သာသနာအဆံုးအမအတြက္သင္ခန္းစာယူစရာပါ။
(ဗကပ ႏွစ္ျခမ္းကြဲေတာ့ သခင္စိုးက အလံနီ အမည္ယူလို႔
သခင္သန္းထြန္း ကအလိုလိုေနရင္း အလံျဖဴျဖစ္သြားရ သလို
ေရႊက်င္ဂိုဏ္း ေပၚလာေတာ့ ယခင္ကတစ္ခုတည္းရိွတဲ့
သုဓမၼာဟာသုဓမၼာဂိုဏ္းျဖစ္သြားရ ပါတယ္)
အခုလည္း မဟန ရိွလို႔ မဘသ မလိုအပ္ေတာ့ဘူးလို႔
အာဏာပိုင္ေတြ ကစလိုက္တဲ့အကြဲအျပဲဟာ
သာသနာအကြဲအျပဲကေနတိုင္းျပည္အကြဲအျပဲဆီ
ေရာက္လာေတာ့မယ့္အထိက်ယ္ျပန္႔လာႏိုင္တာ
ေတြေတြ႔ျမင္လာေနရပါတယ္။
တဖက္က တရားမဝင္အသင္း အဖြဲ႔လို႔
အာဏာစက္နဲ႔ဖိအားေပးလာသလိုတဖက္ကလည္း
အဂၤလိပ္ကြၽန္ေခတ္မွာေတာင္မွအမ်ိဳးဘာသာ
သာသနာ အတြက္ဖြဲ႔တဲ့ YMBA လိုအသင္းအဖြဲ႔
ဖြဲ႔ခြင့္ရခဲ့ၿပီးဒီမိုကေရစီေခတ္က်မွဗုဒၶဘာသာဟာ
ဖိႏိွပ္ခံေနရတယ္လို႔ျမင္လာၾကပါတယ္။
တဖက္ကတရား ဝင္သံဃအဖြဲ႔အစည္းႀကီးကို
မေလးမစား လုပ္တယ္လို ့ျမင္လာသလို
တဖက္ ကလည္းဘုရားဥပေဒကိုေက်ာ္ၿပီးတရားဥပေဒ
အာဏာနဲ႔မတရားအႏိုင္က်င့္တယ္လို႔ျမင္လာၾကပါတယ္။
မဟန နဲ႔ မဘသ ကြဲ၊သံဃာအခ်င္းခ်င္းကြဲ၊
ဒကာေတြ အခ်င္းခ်င္းကြဲ၊တပ္နဲ႔အစိုးရ ကြဲနဲ႔
အကြဲသံသရာပတ္ခ်ာလည္ေနပါ ေတာ့တယ္။
သူမွန္တယ္ငါမွန္တယ္ ျငင္းခံု စြပ္စြဲမႈေတြကို
ၾကားဝင္ျဖန္ေျဖ ေအးၿငိမ္းေအာင္ လုပ္မယ့္သူမရိွဘဲ
ရန္ငါ ျပတ္ ႐ွင္းၾကမယ္ ဆိုတဲ့ လမ္းေၾကာင္းဆီ
ဦးတည္ေနတာဟာ တိုင္းျပည္အတြက္
အလြန္အနၱရယ္ႀကီးပါတယ္။
အာဏာလုပ္ပိုင္ခြင့္ ရိွသူက သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႔
ေဆြးေႏြးညိွႏိႈင္း အေျဖ႐ွာႏိုင္မွ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း
ေျဖ႐ွင္းႏိုင္မယ့္ ကိစၥမ်ိဳးမွာ ငါက သာသနာပိုင္၊
မဟာဒါန္ လို႔ မာန္ဝင့္ျပရင္ တဖက္ကလည္းငါက
ဘုရားအဆံုးအမပဲ ခံတဲ့ဘုရားသား
အာဏာပိုင္အဆံုးအမခံတဲ့ အာဏာ ပိုင္သား မဟုတ္ဘူးလို႔
ျပန္ဝင့္ၿပီး ျပႆနာတက္ခဲ့ရတာေတြသမိုင္းမွာ
အထင္အ႐ွားရိွခဲ့ၾကပါတယ္။
သာသနာပိုင္မဟာဒါန္ဝန္တို႔ရဲ႕အာဏာ မာန္ဝင့္မႈကို
မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တဲ့အခါ သာသနာအဆံုးအမပဲနာခံမယ္ဆိုတဲ့
တြန္းလွန္မႈေတြေပၚလာတတ္တဲ့သမိုင္း ျဖစ္စဥ္ေတြကို
ျပန္ဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာက ဒီမိုကေရစီကို
ရန္သူလိုျမင္ခဲ့တာမဟုတ္ဘဲ ဒီမိုကေရစီလို႔ဆိုသူေတြက
ဗုဒၶဘာသာကို စတင္ဖိႏိွပ္တယ္လို႔ ခံစားလာၾကရတာကေန
က်ယ္ျပန္႔လာတာလို႔ ေျပာလို႔ရႏိုင္ပါတယ္။
ရည္ရြယ္ခ်က္ရိွသည္ျဖစ္ေစမရိွသည္ျဖစ္ေစ၊
တက္တက္လာျခင္း၊ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်က္ႏွာဖံုး မွာပါေနက်
ဗုဒၶအဆံုးအမေတြကိုျဖဳတ္ပစ္ျခင္းကစလို႔
ဇာတိမာန္သီခ်င္းမဆိုသင့္ဘူး အပါအဝင္
လူမ်ိဳးျခားဘာသာျခားကို ဦးစားေပးတယ္လို႔ယူဆရတဲ့
အျပဳအမူေတြ ေၾကာင့္ သံသယေတြ ပိုႀကီးမားလာ ခဲ့ခ်ိန္မွာ
အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးညိွႏိႈင္း အေျဖ႐ွာေရးမလုပ္ဘဲ
ရန္ငါျပတ္ေရး လုပ္လာတဲ့အတြက္ျပႆနာေတြပို
တက္လာရတာျဖစ္ပါတယ္။
အမ်ိဳးဘာသာသာသနာအေရးစိတ္ပူ ေနသူေတြကို
အမ်ိဳးဘာသာသာသနာအတြက္စိတ္ပူစရာမလိုတဲ့
အစိုးရ ျဖစ္ေၾကာင္းျပႏိုင္ရင္အဲဒီအစိုးရကိုေခါင္းေပၚ
တင္ထားၾကမယ့္သူေတြသာျဖစ္ပါတယ္။
အာဏာစက္နဲ႔ ႏိွမ္ႏွင္းမယ့္ အစားအမ်ိဳးဘာသာ
သာသနာကိုကာကြယ္ေစာင့္ေ႐ွာက္မယ့္အစိုးရျဖစ္
ေၾကာင္းလုပ္ျပလိုက္ရင္ ၿပီးပါတယ္။
အလြန္လြယ္ကူစြာေျဖ႐ွင္း ႏိုင္ တဲ့ဒီ နည္းလမ္းကိုမသံုးဘဲ
ဘာေၾကာင့္ ၿငိဴးသူရန္ဘက္ႀကီးေတြလို ျဖစ္ကုန္ရ သလဲဆိုတာ
လည္းစဥ္းစားၾကဖို႔သင့္ပါတယ္။
အာဏာစက္ကို သံုးျခင္းဟာမတရား ဖိႏိွပ္ခံရတယ္လို႔
ခံစားလာၾကရတဲ့အခါ ဆူပူအံုႂကြမႈေတြျဖစ္လာတတ္တယ္ဆိုတာ
လက္ရိွအာဏာရေနသူေတြကိုယ္တိုင္ၾကံဳေတြ႕
ျဖတ္သန္းလာခဲ့ၾကရတဲ့ ကိုယ္ေတြ႔အေတြ႔အၾကံဳေတြျဖစ္လို႔
ပိုၿပီး သိၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အတိုက္အခံဘဝက "မတရားတဲ့အမိန္႔ဟူသမွ်
တာဝန္အရဖီဆန္ၾက" ေအာ္ခဲ့ရာကေနအာဏာရလာေတာ့
"တရားမဝင္အဖြဲ႔အစည္း၊အာဏာစက္ျဖင့္အေရးယူ ခံ ထားရ ေသာ၊
တရားဥပေဒနဲ႔အညီ " ဆိုတဲ့စကားေတြကိုလိႈင္လိႈင္သံုးလာတယ္။
ယခင္၂၀၀၇ေရြဝါေရာင္သံဃာ က ျပည္သူ႔ဘုန္းဘုန္းျဖစ္ခဲ့ၿပီးယခု
အမ်ိဳးဘာသာသာသနာသံဃာက အလဇၨီ ဒုသီလ ေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။
ယခင္လမ္းေပၚတက္ ဆနၵျပတာေတြ ဆုေတာင္းပြဲေတြက
ဒီမိုကေရစီေရး အတြက္ျဖစ္ၿပီး ယခု ဆနၵျပတာေတြ
ဆုေတာင္းပြဲေတြကဆူပူေအာင္ဖန္တီးသူေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။
ယခင္က အစိုးရ ကိုေဝဖန္တာဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး
ယခု အစိုးရကိုေဝဖန္တာဟာအၾကည္ညိဳ ပ်က္ေအာင္ျပဳမႈ
ျဖစ္လာတယ္ ဆိုတာ ေတြဟာ ျဖစ္သင့္မျဖစ္သင့္
ျပန္ ဆင္ျခင္ၾကည့္ၾကဖို႔ သင့္ပါတယ္။
အာဏာဆိုတာ ႏွစ္ဖက္သြားဒါးလိုပဲ အသံုးခ်မွားရင္
အသံုးခ်သူကိုျပန္ထိ တတ္ပါတဲ့အတြက္ အာဏာရိွသူဟာ
အာဏာကိုမွန္ကန္စြာအသံုးခ်တတ္ဖို႔အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။
လူ႔သဘာဝအရ အာဏာရိွသူက အာဏာကို
အလြဲသံုးၿပီးမွားယြင္းလုပ္လာၿပီလို႔ ထင္ျမင္လာၾကတဲ့အခါ
အာဏာမဲ့သူဘက္က ရပ္တည္ လာတတ္ၾကတဲ့အတြက္
အာဏာစက္အရ ဆိုၿပီး သံုးတဲ့အခါ မတရားမသံုးမိဖို႔
သတိျပဳရပါမယ္။
သာသနာေရးဝန္ႀကီး႒ာနက
ပထမထုတ္ျပန္ခ်က္မွာရဟန္းတစ္ပါးကို
"ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒပုဒ္မ၁၂၄ကကို ၿငိစြန္းေၾကာင္း
စီစစ္ေတြ႕ရိွရသည္"လို႔ ေၾကျငာတယ္။
တရားရံုးကေတာင္မစစ္ေဆးမဆံုးျဖတ္ရေသးတဲ့အမႈကို
ဒီလိုဆံုးျဖတ္ေၾကျငာ ခြင့္ရိွမရိွ ျပန္သံုးသပ္သင့္ပါတယ္။
လုပ္ပိုင္ခြင့္မရိွဘဲ လုပ္တာဆိုရင္ေတာ့
အထက္ကတင္ျပခဲ့သလို အာဏာ အလြဲသံုးတယ္လို႔
ျမင္လာၾကပါလိမ့္မယ္။
အခုတစ္ခါထပ္ထုတ္တဲ့ ရဟန္းေခၚထိုက္မေခၚထိုက္၊
ဆရာေတာ္ေခၚထိုက္မေခၚထိုက္ အစခ်ီတဲ့
အျငင္းပြားစရာ ေၾကျငာခ်က္ အခ်က္ အလက္မ်ားစြာဟာလည္း
ဝန္ႀကီး႒ာနကဆံုးျဖတ္ေၾကျငာခြင့္ရိွမရိွ၊
မည္သည့္က်မ္းကိုးအေထာက္ အထားမ်ားနဲ႔
အဓိပၸါယ္ေတြဖြင့္ဆိုေၾကာင္း ခိုင္ခိုင္မာမာ
ထပ္မံထုတ္ျပန္ေၾက ျငာေပးဖို႔သင့္ပါတယ္။
အာဏာစက္ကိုအလြဲသံုးမိရင္ ျပန္ထိတတ္တဲ့
သမိုင္းသင္ခန္းစာေတြ ယူၿပီးသတိမျပတ္ဆင္ျခင္လုပ္ကိုင္ဖို႔
သင့္ပါေၾကာင္း အျပဳသေဘာနဲ႔ အၾကံျပဳ တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။ ။
စစ္ၿငိမ္း
၂၁.၆.၂၀၁၉
***********************
Facebook စာမ်က္ႏွာမွ
ကူးယူေဖၚျပသည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment